لبخند هیأت ایرانی و واکنش مثبت غرب
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 127
بازدید ماه : 118
بازدید کل : 60307
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




شریعتداری در پایان می‌نویسد: «در این باره گفتنی‌های فراوانی هست که به فرصتی دیگر می‌گذاریم و در پایان نوشته پیش روی به این نکته بسنده می‌کنیم که گرانی لگام گسیخته کنونی به آسانی قابل مهار کردن است مثلا ـ و فقط مثلا ـ چرا در پیگیری یکی از علت‌های گرانی گوشت مرغ به این ماجرا توجه نمی‌شود که فلان کشتی حامل محموله مورد نیاز مرغداری‌ها، نزدیک به هفت ماه در سواحل کشورمان روی آب بوده است و آقایان «م» و «الف» دو سرمایه‌دار کلان که با گشاده دستی برخی از مسئولان میانی، انحصار واردات این کالا را بر عهده دارند، تخلیه محموله کشتی را با انگیزه فروش گرانتر آن تا هفت ماه به تأخیر انداخته‌اند؟! و...».

روزنامه ایران نیز همین نکته آخر یادداشت شریعتمداری را به گونه‌ای دیگر دستمایه گزارش یک خود قرار داده و در گزارشی با نام «سودجویی بزرگ در بازار مرغ» می‌نوسد: «طی ماه‌های گذشته، پنجاه هزار تن کنجاله سویا که با قیمت ۸۳۰ تومان جهت کمک به مرغداری‌ها به یکی از تشکل‌های تولیدی تحویل شده بود، در بازار با قیمت بالای ۱۶۰۰ تومان فروخته شد، فروش آزاد کنجاله‌هایی که با ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی وارد شده بود، ۳۸ میلیارد تومان سود ناسالم عاید فروشندگان کرده است. تشکل دریافت‌کننده کنجاله اسامی مرغدارانی را به عنوان تحویل‌گیرنده به دستگاه ذیربط ارائه داده که طی دو ماه گذشته، حتی یک قطعه جوجه‌ریزی انجام نداده‌اند. دولت به زودی با عرضه مرغ ارزان قیمت وارداتی، بازار را ساماندهی می‌کند».
 
مصاحبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با سایت شفقنا و پیش کشیدن بحث تشکیل شورای فقهی که چهار سال پیش از سوی ایشان مطرح شده بود، هم به چشم روزنامه‌های اصلاح طلب اعتماد و آرمان جالب آمد و به تیتر یک این دو روزنامه تبدیل شد.

اعتماد در مطلبی به نام «شورای فقهی برای مسائل عمده مدیریتی از ضروریات زمانه است»، نوشت: «هاشمی در این مصاحبه، جایی است که او با تأکید بر اهتمام به فقه مقارن تأکید می‌کند که فقه مقارن از نوآوری‌های ما نیست. می‌دانید که شیخ طوسی و سیدمرتضی فقه مقارن می‌نوشتند. الان کتاب‌های فقه مقارن ما مال آنهاست و ما دنباله‌رو آن‌ها هستیم.

هاشمی‌ رفسنجانی که یک بار دیگر و در سال ۸۷ بحث تشکیل شورای اجتهاد یا شورای فقهی را مطرح کرده بود، بار دیگر در این گفت‌وگو، پیشنهاد پیشین خود را مطرح کرده و می‌گوید: تخصصی شدن اجتهاد، تخصصی شدن تقلید در بعضی مسائل، شورای فقهی برای مسائل عمده مدیریتی کشور و همراهی علمای اهل‌ سنت و شیعه در دانشگاه‌ها، میزگرد‌ها، اجلاس‌ها‌ و همایش‌ها از ضروریات زمانه است. باید در دانشگاه‌ها کلاس‌های مخلوط از دانشجویان شیعه و سنی با استادان شیعه و سنی تشکیل شود که اگر این اقدامات را داشته باشیم، می‌توانیم به وحدت جهان اسلام امید ببندیم».

سوریه و تحولات آن هم امروز به موضوع بسیاری از روزنامه‌ها بدل شده بود. شرق و دنیای اقتصاد، به مصاحبه بشار اسد با یک روزنامه ترکیه‌ای اشاره کرده‌اند و جمهوری اسلامی، هشدار مسکو به غرب درباره اجلاس ضد سوری پاریس را دستمایه گزارش یک خود قرار داده و نوشته است: «به گزارش خبرگزاری «یو.پی.آی» از مسکو، رسانه‌های روسیه افزودند: لاوروف همچنین گفت: پیشنهاد کشورهای غربی برای اعطای پناهندگی سیاسی به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه توسط مسکو مضحک است. لاوروف ابراز داشت: پیشنهادهای کشورهای غربی، هیچ چیز جدیدی در بر نداشت و سوری‌ها خودشان باید راه‌حلی برای ناآرامی‌های داخلی پیدا کنند».

برگزاری نشست کار‌شناسان در استانبول هم گویا نتایج مثبتی داشته؛ آنچنان که روزنامه‌های صبح امروز با نگاهی مثبت به آینده مذاکرات نگریسته‌اند. تهران امروز نوشت: «توافق دوباره برای ادامه مذاکره هسته‌ای» و گزارش داد: خبر مقامات روسیه و چین از پیشرفت قابل توجه مذاکرات، لبخند هیأت ایرانی و واکنش مثبت غرب».
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 11:46 ::  نويسنده : Hadi